23.10.2007

Ønsk deg det umulige...

En kvinne gikk i skogen da hun plutselig snublet over noe, som ved nærmere ettersyn viste seg å være en oljelampe. Hun gned på den og opp kom naturligvis en ånd. Får jeg tre ønsker nå? spurte hun. Nei, svarte ånden. På grunn av de dårlige tidene, devaluering og global konkurranse og sånt dritt, får man kun ETT ønske nå for tiden. Nå, hva skal det være? I så fall vil jeg ha fred i Midtøsten, sa kvinnen og trakk frem et kart. Ser du dette kartet? Jeg vil at disse landene skal slutte å slåss med hverandre. Ånden kastet ett blikk på kartet og utbrøt: Men herregud!! De landene har jo kriget i tusener av år!! Tror ikke det går an å gjøre noe med det. Jeg er dyktig, men ikke SÅ dyktig. Ønsk noe annet! Kvinnen tenkte en stund, og sa så: Jeg har ikke lykkes i å treffe Den Rette. En omtenksom og elskverdig mann, som er hensynsfull, kan lage mat, tar halvparten av husarbeidet og som er en god elsker og ikke ser på sport hele tiden. Kort sagt, en ideell livdsledsager. Ånden var stille en stund, sukket og sa: Få se på det j**** kartet igjen...

Ingen kommentarer: